Vlieg met Talaria!
Je kan te voet, met de fiets, met de auto, met de taxi, met de bus of met de trein naar het werk. Maar wat als je VLIEGEND naar het werk zou kunnen? Wij zijn klaar om deze droom uit te laten komen! Help ons om een nieuw tijdperk in de luchtvaart in te luiden!
Wij zijn Project Talaria, hét project van AeroDelft. Het is ons doel om een compact Personal Flying Device te ontwikkelen dat iemand zo snel en zo stil mogelijk over een afstand van 30 km kan vervoeren.
Sinds de start van het project is het team constant gegroeid en bestaat nu uit meer dan 30 gedreven studenten van verschillende faculteiten van de TU Delft, die samen vijf verschillende continenten representeren.
As my teammates say, 'Teamwork makes the Dreamwork', I really feel inspired by the way everyone in the team delivers and it pushes me to do my job even better. - Vamsi, student Sustainable Energy Technology
Voor de bouw van ons eerste prototype hebben we jouw hulp nodig! Met jouw bijdrage kunnen we de materialen en gereedschappen aanschaffen om het landingsgestel te ontwikkelen. September 2018 willen we beginnen aan de eerste grondtesten. Om dit doel te bereiken moeten we genoeg geld inzamelen vóór augustus 2018. Met ons prototype zullen wij deelnemen aan een internationale competitie. Wij willen na deze competitie, dmv. Personal Air Mobility gecombineerd met Compact Flying, de toekomst van stedelijk transport gaan veranderen. Doe daarom nu met ons mee, en laten we samen het luchtruim veroveren!
Het landingsgestel bestaat uit vier steunen die op maat gemaakt worden uit een composiet van koolstofvezel met een honingraatkern. De steunen worden gecombineerd met een dempingssysteem en kunnen dan een kracht van 12G opvangen. Op deze manier wordt de piloot blootgesteld aan een kracht van maximaal 3G, dit is laag genoeg om letsel te voorkomen. We kijken er naar uit om deze technologie te testen terwijl we ons voorbereiden op vliegtesten later dit jaar.
Wij geloven dat na deze competitie, Personal Air Mobility gecombineerd met Compact Flying de toekomst van stedelijk transport kan veranderen. Personal Air Mobility betekent dat iedereen overal toegang heeft tot verplaatsing door de lucht. Hierbij denken we ook aan diensten als lucht-taxi’s, bezorgservices en toeristische attracties. Door de beperkte omvang van het Personal Flying Device worden plekken die tot nu tot praktisch onbereikbaar waren, een stuk bereikbaarder. Mede daarom kan ons ontwerp in de toekomst ook gebruikt worden voor reddingsacties en daarbij dure, moeilijk bestuurbare helikopters vervangen. Daarnaast kan het ook gebruikt worden in de landbouw- en filmindustrie.
In de toekomst zijn we van plan om ons ontwerp te blijven verbeteren door de emissie van schadelijke stoffen te verminderen en het geluid van de motoren te beperken tot het minimum. Op deze manier zal het ontwerp steeds geschikter worden voor stedelijk gebruik. Daarnaast zijn we van plan om een autonoom besturingssysteem te integreren, zodat iedereen in staat is het apparaat te besturen zonder eerst een pilotentraining te volgen. Hierdoor biedt het Personal Flying Device ongekende nieuwe mogelijkheden!
Doe met ons mee, en laten we samen het luchtruim veroveren!
Our design as depicted in the picture is called the Hermes I. The name comes from the Greek mythology. Hermes was the messenger of the gods and seen as the protector and patron of the roads and travellers. You might know him as the guy with the flying sandals. Those are actually called Talaria, the name of our project. With our device we would like to improve the way we travel to work, friends or family or maybe even to the grocery store. It will be able to carry one person for 35 kilometres as fast and silent as possible. But you might wonder how fast is fast or how silent is silent. Our maximum speed will be 34 m/s (122 km/h) or just as fast as a cheetah! The noise the device will make will be around the 84 dB, which is equal to the passing of a truck. That’s not too bad for something that flies, isn’t it? We will have coaxial rotors that will have to keep us in the air. This will be combined with electric thrust-vectored control fans, which will give us the ability to make all manoeuvers we want to make. The rotors will be powered by a 3-cylinder inline 2-stroke engine which will run on unleaded 93 octane auto fuel. This might sound impressive, however don’t be fooled, this is the same fuel you put in your car. The only difference is that we will premix this with oil. You might wonder how big will your device be? The diameter of the rotors will be approximately 2.4 meters, which is as much as the wingspan of a large bald eagle. The height is 1.98 meters, so be careful when the rotors are turning. The maximum take-off weight of the vehicle is around 250 kilograms (including passenger). Which is 5 times the weight of an emperor penguin